کد خبر 621193
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

این هفته رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور باز هم در خصوص تعیین تکلیف گوشیهای تلفن همراه مسئولین صحبت کرد.

به گزارش مشرق، این هفته رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور باز هم در خصوص تعیین تکلیف گوشیهای تلفن همراه مسئولین صحبت کرد. سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، یکشنبه این هفته و در حاشیه برگزاری چهارمین همایش ملی پدافند سایبری گفت «گوشیهای هوشمند به لحاظ قدرت پردازش و هم به لحاظ عواملی یا ابزارهایی که دارند، می توانند تهدیدات زیادی را برای مسئولان داشته باشند که باید مورد توجه قرار گیرد».

به گفته او دستورالعمل هایی برای این موضوع تهیه و در کمیته دائمی پدافند غیر عامل مطرح شده است که چهار یا پنج رویکرد جدی در آنها دنبال شده است.

این خبر حدود یک هفته بعد از آن اعلام شد که سردار جلالی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلسی شورای اسلامی از دستاوردها و توانمندیهای سازمان پدافند غیرعامل گفته بود «دو وزارتخانه دفاع و صنعت مکلف شده اند که با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان پدافند، گوشی های هوشمند بومی تولید کنند.

به گفته این مقام مسئول، سازوکارهای استفاده از گوشی هوشمند را در قالب یک دستورالعمل به کمیته دائمی پدافند غیرعامل پیشنهاد دادهایم و در آنجا تصویب شده است. جلالی، برای بار نخست در سال گذشته این موضوع را مورد توجه قرارداد و در خرداد 1394 در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه گفت: مسئولینی که اطلاعات طبقه بندی شده دارند مجاز نیستند از گوشیهای هوشمند استفاده کنند و برای این دست کارکردهای اداری طبقه بندی شده باید از سایر گوشی ها استفاده کنند استفاده از گوشی های هوشمند باید هوشمندانه باشد و بهتر است آن دسته از اطلاعاتی که نباید به دست کسی بیفتد روی گوشیهای هوشمند قرار نگیرد.»

به این مناسبت نگاهی داریم به گوشی تلفن همراه مسئولین کشورمان که البته اکثر آنها از اعضای کابینه فعلی هستند. البته باید بدانید که در اکثر اوقات، موبایل این شخصیتها در دست محافظین یا راننده آن هاست و خود پاسخگوی خطشان نیستند.

تصویر و مدل گوشی  برخی از سیاستمداران ایران به شرح زیر است:
 
سیاستمداران ایرانی چه موبایلی دارند؟ +عکس

 
 
منبع: هفت صبح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    از آیفون خوشم نمیاد باتریش زود تموم میشه و شارژرش هم واقعا آشغاله گوشی های دیگه هم هر چی میگردم هر کدوم یه عیبی دارن شما موبایل خوبی سراغ ندارین که بخرم؟ همه هی بهم میگن این نوکیا(از این لپ لپی ها) تو بنداز دور یه چیز درستی بخر این زشته دستت اما من نمیدونم والا چی بگیرم؟ :/
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    معادله چند مجهولی که خودشان هم سر در نمیاورند چه رسد به ملت اینو از امارهای ابکیشون میشه فهمید که در هر زمینه مثلا تعطیلی کارخانجات رکورد زدند ، بیکاری رکورد زدند معیشت مردم رکورد زدند خلاصه این دولت دارای رکوردهای زیادی است هرگاه که ملول میشوند باده برجام را بمیان اورده وبا سخنرانی و ادعا کمی سرمست میشوند و روز بعد دوباره کسل روز از نو روزی ازنو و بعضا مدیران باخوردن ششلیک و باده برجام عاروق تحویل مردم داده و در خواب قیلوله رویاهای خورشید تابان ، عبور از رکود ، بازکردن هزار گشایش اعتبار در روز تعطیل خرید صدها هواپیما وووووو و تعریف ان برای ملت و انتظار تعبیر از ملت دارند ، این ملت تا کی باید در خواب پنبه دانه های شما را حلو حلوا کند و دم برنیارد تا کی باید تحقیر کدخدا شود و دم بر نیارد ، تاکی باید شاهد بیکاری چوانانش باشد و نظارگر ستمگری سالمندان در دولت باشد براستی کی این دولت از خواب ناز برجام بیدار خواهد شد ؟؟؟؟ نا کی شاهد زدنهای وزرای بالای ... سال باشد ،، ایا جایی برای خجالت و شرمندگی هم گذاشتید یا نه بیچاره ملت ، بدبخت مردم که در هر نوع دولتی باید تاوان بدهد جان بدهد مال بدهد در ارزوی اجرای عدالت پنبه در خواب بیند
  • مسعود ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    امنیت فقط بلکبری...همه سیاستمداران دنیا بلکبری دارن...از اوباما گرفته تا کلینتون و سران اروپایی...همشون... اگرچه که سیستم عامل blackberry بر روی گوشیهای این شرکت بسیار با امنیت تر بود، اما جدیدا این شرکت یک گوشی هوشمند قدرتمند با سیستم عامل اندرویدی با نام DTEK 50 روانه بازار کرده که ایمن ترین گوشی دنیا لقب گرفته...در واقع این گوشی دارای قابلیتی هست که به محض هک شدن گوشی توسط هکرها و یا استفاده بدون مجوز اپلیکیشن ها از دوربین و میکروفن و ... نوتیفیکیشن و هشداری جدی در این رابطه به صاحب گوشی اعلام میگردد. خودمم بلک دارم. هر چی تو عکسای بالا گشتم اما خبری از این گوشی حتی در دست رییس جمهور و وزیر خارجه هم نبود...
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    نمیشه که شیشلیک خور باشی و لااقل s5 نداشته باشی
  • خان محمدعلی آقا ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    بازهم مرحبا به دکتر و دانشمند فرهیخته و از سرمایه ها و ذخایر(واقعی) ملی ، دکتر علی اکبر صالحی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس